söndag 15 januari 2012

Overall...

När jag var på tygmässan i Sthlm i nov hittade jag ett (många.....) tyger som jag inte kunde bestämma om jag skulle köpa eller inte....men när jag väl kom hem så ångra jag mig - såklart....
Det är ett fleece liknande tyg men ändå inte, mkt mjukt och skönt, skulle man använda benämningarna lång och korthårig fleece ("vanlig fleece" är platt enligt mig....) så skulle detta vara korthårig fleece....svårt att beskriva men det är otroligt mjuk och skönt!

På mässan såg jag en overall uppsydd i stl 50/56 och det var hur fin som helst....nu har jag gjort en annan variant än den jag såg på mässan...inte hundra nöjd ffa inte med dragkedjan men det får duga. För att förvilla lite sydde jag en matchande scarf och mössa ;)

En grön variant om det blir en pojk, stl 50/56

En röd/rosa/lila variant om det blir en flicka, stl 50/56

Återigen testat göra hjälmmössor...förstorat min tidigare mönster...får se hur de passar - även fodrat dom med fleece.
En ny stl på scarf, mindre än de tidigare jag sytt....får förhoppningsvis även se hur de passar.

2 kommentarer:

  1. Gud vilka mysiga overaller! Hade jag tänkt på det låååångt innan så hade jag nog beställt en "onepice" av dig om det hade gått..
    Hoppas att det går bra med bebisen i magen! :)

    MvH
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta! :)
    Har funderat på att testa göra "one pieces" men har inte kommit till skott än :) vi får väl se vad som händer framöver :)
    Allt bra m bebisen vad vi vet iaf!
    Maria

    SvaraRadera