måndag 17 september 2012

Bondens marknad!

Vilken dag! Vilken stämning! Toppen väder och toppen kunder! Kunde inte ha blivit bättre.
Ja som ni ser är jag mycket nöjd över lördagens aktivitet vid Bondens Marknad. Glömde helt att ta bilder under dagen men det var fullt upp nästan hela tiden. Vi håller nu tummarna för att marknaden återkommer nästa år igen!

Nu står jag i valet och kvalet om jag ska anmäla mig till helgens marknad, återkommer snart med besked!

Tänkte passa på att informera lite om de tyger som jag köper.

Alla jersey tyger är trycka med sk. reaktivt tryck. Detta betyder att mönstret på tyget inte spricker om man drar isär det.
Några av tygerna är Ekologiska (står markerat under respektive tyg) dvs. GOTS certifierad bomull, vill du läsa mer om vad det innebär klicka in på http://www.medvetenkonsumtion.org/markningar/markningar/gots


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar