söndag 21 oktober 2012

Sommarens idé

Nu i helgen har jag äntligen sytt lite åt barnen, jättekul!!
Första bilden visar en tröja o en body som jag redan i somras planerade hur de skulle se ut och här är nu resultatet!
Body i stl 74 med ranglanskärning, Tröja i stl 98 med muddar.
Blandat röd, blå och marinblått med vita ränder.

Sen när jag fick hem tyget "Ekorren satt i granen" visste jag direkt att E och I skulle få varsin överdel i höstfärger. Muddar och kandband är i brunt. Testade även på bodyn ett nytt sätt att öpnna/stänga, se bilden, knapparna sitter i ranglanärmens söm. Första försöket, ska fixa och trixa lite till innan jag blir riktigt nöjd.


Sammantaget supernöjd över att barnen har fått lite kläder i sina byråer samt att jag hunnit färdigställa en del beställningar, bloggar om dessa senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar